کافه تکنولوژی

گشت و گذاری در دنیای فناوری و تکنولوژی

کافه تکنولوژی

گشت و گذاری در دنیای فناوری و تکنولوژی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

اتوماسیون فرایند روباتیک استفاده از برنامه های تخصصی رایانه ای است که به عنوان روبات های نرم افزاری شناخته می شوند تا به صورت خودکار و استاندارد سازی فرآیندهای تجاری قابل تکرار انجام شود. تصور کنید یک روبات که جلوی رایانه نشسته است ، به همان برنامه ها نگاه می کند و همانند یک شخص ، همان کلید را انجام می دهد. در حالی که اتوماسیون فرایند روباتیک به هیچ وجه شامل روبات های فیزیکی نمی شود ، روبات های نرم افزاری با تعامل با برنامه ها به همان روشی که فرد انجام می دهد ، فعالیتهای انسانی را تقلید می کنند.

 

به عنوان دستیار مشاغل مجازی ، رباتها کارهای خسته کننده ای را انجام می دهند و باعث می شوند تا کارکنان وقت خود را برای تمرکز روی کارهای جذاب تر و ایجاد درآمد بیشتر آزاد کنند. بخشی از زیبایی فن آوری اتوماسیون فرایند روباتیک این است که حتی به کارمندان غیر فنی ابزارهایی را برای پیکربندی ربات های نرم افزاری خود برای حل چالش های اتوماسیون ارائه می دهد.

 

مبانی اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA)

اتوماسیون فرآیند رباتیک حرفه ای های تجاری را قادر می سازد تا روبات های نرم افزاری را به راحتی پیکربندی کنند تا کار تکراری و روتین را بین چندین سیستم انجام دهند ، شکاف اتوماسیون را پر کنند تا فرآیندهای تجاری بهبود یابد. این "رباتها" بطور مستقیم در رابطهای کاربر برنامه کار می کنند ، از عملکردهایی که شخص انجام می دهد ، شامل ورود به سیستم و خارج از برنامه ها ، کپی کردن و چسباندن داده ها ، باز کردن ایمیل و پیوست ها و پر کردن فرم ها.

 

در حالی که ممکن است این به نظر برسد به صفحه نمایش و فن آوری نرم افزار ماکرو ، RPA فراتر از این راه حل ها است. به عنوان مثال ، در حالی که ماکروها از دستورات ثابت ، خطی استفاده می کنند ، ربات ها انعطاف پذیری لازم را دارند که به صورت محرمانه به محرک ها و تغییرات در فرایندهای تجاری پاسخ دهند - باعث افزایش هوش آنها در طول زمان. همچنین ، در مواردی که برای اجرای اسکریپت هایی که در چندین برنامه کاربردی دارند به ابزارهای مختلفی احتیاج دارید ، RPA می تواند با تعامل با چندین برنامه به طور هم زمان ، نحوه اتوماسیون کارها را ساده کند.

 

ماهیت پویای PD آن را از راه حل های اتوماسیون قبلاً توسعه یافته جدا می کند و آن را به ابزاری مهم برای اتوماسیون تبدیل می کند که باعث تحول دیجیتالی و آینده کار می شود.

به عنوان یک ابزار کاربرپسند و مقرون به صرفه ، اتوماسیون فرایند روباتیک تعدادی از مزایای مورد علاقه سازمانها را در بسیاری از صنایع جلب می کند.

موانع فنی کم : مهارت های برنامه نویسی برای پیکربندی یک ربات نرم افزاری ضروری نیست. به عنوان یک فناوری عمدتاً بدون کد ، کارمندان غیر فنی می توانند از طراح فرآیند کشیدن و رها کردن برای راه اندازی یک بات استفاده کنند و یا حتی مراحل خود را برای خودکارسازی فرایند از طریق یک ویژگی ضبط کننده فرآیند ثبت کنند.

افزایش دقت : رباتها بسیار دقیق و منسجم هستند - نسبت به یک کارگر انسانی مستعد ابتلا به اشتباهات یا عذاب کشیدن هستند. این امر می تواند در مورد فرآیندهای رایج مانند تهیه یا عدم تأمین حسابهای کاربری ، کپی کردن اطلاعات از یک سیستم به سیستم دیگر ، کارمندان سوار و خارج از کشور یا جمع کردن فرم بر اساس اطلاعاتی از سیستم دیگر اعمال شود.

مطابق با استانداردهای انطباق مقررات : رباتها فقط از دستورالعمل هایی که برای پیگیری تنظیم شده اند پیروی می کنند و سابقه دنباله حسابرسی را برای هر مرحله ارائه می دهند. رباتها همچنین در مواردی که یک فرآیند به بررسی نیاز دارند ، می توانند اقدامات گذشته خود را بازپخش کنند. ماهیت کنترل شده کار بابات باعث می شود آنها حتی با سخت ترین استانداردهای انطباق مطابقت داشته باشند.

بدون وقفه در کار : عملیات را می توان به صورت 24/7 انجام داد زیرا رباتهای نرم افزاری می توانند بدون نیاز به کارکنان برای شروع دستیابی به رباتها برای شروع فرآیندهای تجاری ، خستگی ناپذیر و خودمختار کار کنند .

سیستمهای موجود همچنان پابرجا هستند : برخلاف ابتکارات اتوماسیون سنتی که ممکن است نیاز به منابع گسترده توسعهدهنده برای ادغام در چندین برنامه کاربردی داشته باشد ، RPA بدون ایجاد اختلال در سیستم های اساسی است. روبات ها دقیقاً مانند یک شخص در لایه ارائه برنامه های موجود کار می کنند. این امر به ویژه برای سیستمهای میراثی ، که در آن ممکن است API بلافاصله در دسترس نباشد ، یا در شرایطی که سازمان منابع لازم برای توسعه سطح عمیق از ادغام با برنامه های موجود را نداشته باشد ، بسیار مفید است.

بهبود روحیه کارکنان و تجربه کارکنان : کارکنان وقت بیشتری برای سرمایه گذاری استعدادهای خود در کارهای جذاب تر و استراتژیک تر خواهند داشت. رباتها کارگران را قادر می سازند تا کارهای دستی مانند پر کردن فرم ها ، ورود داده ها و جستجوی اطلاعات از وب سایت ها را بارگیری کنند ، بنابراین کارگران می توانند روی فعالیت های استراتژیک و ایجاد درآمد متمرکز شوند.

افزایش بهره وری : زمان چرخه فرآیند کارایی بیشتری دارند و می توانند با سرعت بیشتری در مقایسه با فرآیندهای دستی تکمیل شوند.

PD پیشرفت چشمگیری داشته است و نسلهای بعدی این فناوری فقط ارزش اضافی را به ارمغان می آورند. قابلیت های پیشرفته شناختی مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به ربات ها اجازه می دهد تا هوشمندانه تر واسط هایی را که در آن کار می کنند تفسیر کنند ، بهتر خطاها را کنترل کنند و داده های غیرساخته شده را دستکاری کنند.

 

یادگیری ماشینی به ربات ها اجازه می دهد الگوهای را با گذشت زمان بشناسند. این بدان معنی است که وقتی یک فرآیند نیاز به مداخله انسان دارد ، یک ربات می تواند وقتی این شرایط دوباره رخ دهد ، بطور مستقل یاد بگیرد و عمل کند.

 

چه فرآیندهای مربوط به RPA است؟

HDP یک فناوری همه کاره و مقیاس پذیر است که می تواند در بسیاری از بخش های مختلف و فرآیندهای صنعت اعمال شود . تکنولوژی RPA مخصوصاً برای فرایندهایی که معمولاً استفاده می شود قابل استفاده است:

 

سازگار و روتین

صدای بلند

مستعد خطای انسانی است

محدود در نیاز به یک شخص برای تصمیم گیری

ورود داده دستی یا کار "صندلی چرخان"

در بسیاری از موارد ، RPA می تواند ارزش فوری را برای فرآیندهای اصلی تجارت از جمله :

 

حقوق و دستمزد

وضعیت کارمندان تغییر می کند

استخدام و کاربری جدید استخدام

حساب های دریافتنی و حساب های قابل پرداخت

پردازش فاکتور

مدیریت موجودی

گزارش ایجاد

به روزرسانی داده های CRM

نصب نرم افزار

انتقال داده

سوار بر فروشنده

به عنوان مثال ، اگر یک شرکت مدیریت ثروت نیاز به به روزرسانی داده های CRM با جزئیات تماس از یک صفحه گسترده داشته باشد ، RPA می تواند اقدامات مورد نیاز برای تکرار را ضبط کند ، زمینه های بین دو رابط را نقشه برداری کند و این کار تکرار شونده را خودکار کند - صرفه جویی در وقت با ارزش کارمندان.

 

یک دستیار تجاری مجازی

ما ممکن است در زمینه فرآیندهای گسترده سازمانی به حزب جمهوری اسلامی فکر کنیم ، اما می تواند به عنوان یک ابزار تولید شخصی نیز مورد استفاده قرار گیرد. کارمندان قادر خواهند بود بسیاری از فرصتها را در کار روزانه خود که یک دستیار ربات شخصی در آن کمک می کند ، شناسایی کنند.

 

با استفاده از حزب جمهوریخواه ، کارمندان به یک ابزار اتوماسیون مخصوص خدمات خود خدمت می کنند که به آنها این امکان را می دهد که کارهای خسته کننده خود را کاهش دهند ، فارغ از اینکه زمینه و یا زمینه فنی آنها چه باشد. نیاز به یک منحنی یادگیری فنی پایین ، RPA می تواند طیف گسترده ای از کارمندان را به نفع خود ببرد و نیازی به لزوماً شامل یک تلاش برای استقرار گسترده منابع سازمانی ندارد.

 

علاوه بر این ، از آنجا که می توان تمام ربات ها را کنترل و ممیزی کرد و بر روی یک سرور متمرکز ، IT هنوز هم می تواند کنترل مرکزی بر روی ربات های مورد استفاده را حفظ کند ، ضمن اینکه باعث ایجاد انعطاف پذیری در سازمان می شود تا کارمندان بتوانند راه حل های سفارشی خود را به کار گیرند.

 

داشتن یک دستیار کسب و کار مجازی می تواند به کاهش وظایف وقت گیر و غیر جذاب کمک کند تا کارکنان بتوانند روی مهمترین چیز متمرکز شوند. از آنجا که شرکت ها به طور فزاینده به دنبال اتوماسیون برای انجام کارهای معمول ، کارهای دستی هستند ، کارمندان این توانایی را دارند که کارهای تولیدی و رباتیک کمتری انجام دهند.

از نمونه ربات های RPA در ایران می توان نرم افزار کاربر مجازی را نام برد، این نرم افزار توسط شرکت بهسازان مجازی ساخته شده و در سایت زیر قابل تهیه می باشد.

www.v-user.com

 

  • احسان باباحسین پور
  • ۰
  • ۰

استفاده از ویژگی Story Live :
اینستاگرام در ماه های گذشته قابلیتی به نام Story به اپلیکیشن خود افزود که با این قابلیت شما می توانستید عکس ها و فیلم هایی به صورت موقت در پروفایل خود قرار دهید و بعد از یک هفته این عکس ها از معرض دید خارج می شد. حالا با استفاده از همین ویژگی می توانید به صورت زنده فیلم هایی را روی پروفایل خود قرار دهید. به گفته مدیران اینستاگرام به مدت یک ساعت می توانید فیلم زنده روی اینستاگرام خود در قسمت Story قرار دهید. با این امکان شما قادرید کنفرانس های زنده برگزار کنید.

به عنوان مثال می توانید به کاربران خود ایمیل بزنید و آن ها را به یک ویدیوی زنده دعوت کنید و مثلا وعده ی یک آموزش ویژه را بهشون دهید (فروش خود را چند برابر کنید) با این کار نه تنها کاربران در آن تایم خاص که شما دعوتشان کردید به اینستاگرام شما مراجعه می کنند که هیچ کاربرانی هم که هنوز اینستاگرام شما را فالو نکرده اند هم به فالوئر های شما می پیوندند. فقط باید بتوانید با وعده ای که می دهید کاربرانتان را تحریک کنید!

کامنت هایی که به ضرر شما است را مخفی کنید
در ورژن های قبلی اینستاگرام چنین قابلیتی وجود نداشت که بتوانید کامنت هایی که به ضرر شما است را مخفی کنید. ممکن است رقبای شما به پیج شما بیایند و از خدمات و محصولاتی که ارائه می کنید بد گویی کنند که کاملا طبیعی است. یا ممکن است انتقاد های نا آگاهانه ای از سوی افرادی زیر پست های شما گذاشته شود. شما با ویژگی inappropriate comments می توانید این کامنت ها را از معرض دید دیگر کاربران پنهان کنید. با این کار دیگر لطمه ای به کسب و کار شما وارد نمی شود.

 

با ویژگی suggested user رقبای خود را به خوبی بشناسید
یکی از مواردی که در کسب و کار اینترنتی خود باید رعایت کنید بررسی رقبا است که قبلا هم در این مورد در مقاله اهمیت بررسی رقبا در کسب و کار اینترنتی اشاره کرده ام. شناختن رقبای خود و زیر نظر داشتن آن ها به پیشرفت شما در کسب و کار خود کمک بسیاری می کند. با استفاده از ویژگی suggested user در اینستاگرام می توانید کسانی که در زمینه کاری مشابه شما فعالیت می کنند را پیدا کنید.

برای استفاده از این قابلیت می توانید به قسمت تنظیمات رفته و گزینه ی Similar Account Suggestions را تیک بزنید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که شما حوزه ی فعالیت خود را باید به اینستاگرام بشناسانید. یکی از بهترین روش هایی که می توانید اینستاگرام را با حوزه ی فعالیت خود آشنا کنید استفاده از هشتگ های مربوط به موضوع کاری شما در پست هایتان است. سعی کنید هر پستی که در اینستاگرام خود قرار می دهید حتما هشتگ مربوط به عکس را در قسمت توضیحات عکس قرار دهید.

 

از مشتریان خود برای فروش بیشتر استفاده کنید
اگر در پیج خود محصولاتی را ارائه می کنید اول سعی کنید حتما عکس های واقعی از آن ها را در پیج خود قرار دهید. فیلم های کوتاهی از محصولات و ویژگی های آن ها بگیرید و در پیج خود قرار دهید. عکس هایی از زمان تحویل محصولات به مشتری بگیرید و در پیج خود قرار دهید. مثلا اگر محصولتان را با پست به دست مشتری خود رسانده اید عکسی از رسید پستی بگیرید و در پیج خود قرار دهید یا ممکن است مشتریان شما در تلگرامتان بابت محصولی که در اختیارشان قرار دادید بخواهند از شما تشکر با ابراز محبت کنند که می توانید عکسی از این موارد را در پیج خود قرار دهید.

از مشتریان راضی خود بخواهید راجع به شما و محصولتان نظر تصویری کوتاه بدهند و در قبال آن هدیه ای به آن ها بدهید یا می توانید در خرید های بعدی به آن ها تخفیف بدهید. با گذاشتن نظرات تصویری از مشتریان وفادار خود در پیج خود اعتماد سازی در بین دیگر کاربرانتان ایجاد می کنید و فروش خود را چند برابر می کنید.

تبدیل فالوئینگ به فالوئر
با پیگیری پست های فوئینگ های خود آن ها را تبدیل به فالوئرهای خود کنید. سعی کنید عکس هایی که از فالئینگ های خود را که می بینید لایک کنید و درباره عکس هایشان نظر واقعی خود را دهید با این کار می توانید فائینگ های خود را به فالوئر های همیشگی خود تبدیل کنید. سعی کنید برای فالوئینگ های خود هر چند روز یک بار پینشهاد خوبی را از طریق دایرکت به آن ها ارسال کنید. مثلا کوپن های تخفیف خود را برای آن ها ارسال کنید با این کار حس خوبی نسبت به شما پیدا می کنند و شما را دنبال می کنند.

 

بازدیدکنندگان سایتتان را به اینستاگرام بکشانید
سعی کنید از طرق مختلف بازدیدکنندگان سایتتان را به فالوئر های اینستاگرامتان تبدیل کنید. راه های زیادی برای این کار موجود است. یکی از این راه ها دعوت کاربران سایتتون به مطلبی که فقط در اینستاگرامتان منتشر می شود است. کلا هر چیزی که در سایت شما وجود ندارد و فقط در اینستاگرامتان است و کاربر مجبور شود برای دیدن آن مطلب به اینستاگرامتان بیاید.

به عنوان مثال می توانید قبل از اینکه کاربر سایت شما را ترک کنید پیشنهادی در قالب پاپ آپ به او دهید. توسط پاپ آپ خروج سایت خود کوپن تخفیف به او دهید و برای دریافت آن از کاربرتان بخواهید به اینستاگرامتان مراجعه کند. مطمئن باشید وقتی کوپن تخفیف محصول شما را در اینستاگرامتان ببیند حتما شما را فالو می کند تا از دریافت کوپن های تخفیف بعدی عقب نماند.

سخن آخر این است که اینستاگرام با امکانات زیادی که روز به روز در اختیار کاربرانش گذاشته است توانسته محبوبیت زیادی را در بین کاربرانش ایجاد کند. همین باعث این شده است که از اینستاگرام بتوانید به عنوان یک ابزار حرفه ای در بازاریابی استفاده کنید. ترفندهایی که در این مقاله بهش اشاره کردم فقط گوشه ای از امکانات و ویژگی های اینستاگرام بود که شما با استفاده از همین موارد که اشاره شد می توانید کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید. امیدوارم این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته شده باشد.

  • احسان باباحسین پور
  • ۰
  • ۰

فالوور فیک نخرید!
هرگز برای افزایش فالوور اینستاگرام تان از فالوور های فیک و غیر واقعی استفاده نکنید. هیمنطور خرید پیج اینستاگرام هم کاری اشتباه است که جدیدا خیلی از دوستان این کار را انجام می دهند. بسیاری از دوستان فکر می کنند افرادی که برای اولین بار به پیج شان وارد می شوند فقط به خاطر تعداد فالوورهایشان است که اقدام به فالو پیج شان می کنند. به خاطر همین قضیه هم فقط به فکر این هستند که از هر روشی شده فالوورهای پیج اینستاگرام خود را افزایش دهند.

ولی در صورتی که اصلا اینطور نیست! فالوورهایی که علاقه ای به کسب و کارتان ندارند اصلا برای شما سودی نخواهند داشت. به تازگی اینستاگرام قابلیتی پیدا کرده است که پیج هایی که دارای فالوور و لایک های فیک هستند را تشخیص می دهد و آن ها را برای همیشه مسدود می کند.

 

2.از برنامه های افزایش فالوور استفاده نکنید!
استفاده از برنامه ها و ربات های افزایش فالوور به هیچ وجه توصیه نمی شود. چون در اکثر این برنامه ها و ربات ها باید با اکانت اصلی پروفایل اینستاگرام خود در آن ها لاگین شوید و این از لحاظ امنیت بسیار خطرناک هستند. در بسیاری از مواقع استفاده از این برنامه ها با مسدود شدن اکانت مورد نظر همراه شده است.

بسیاری از پروفایل هایی که تعداد فالوور های زیادی داشته اند توسط این برنامه ها اکانت های خود را از دست داده اند. معمولا توسط این برنامه ها شما با پروفایل اصلی خود باید کارهایی از قبیل ارسال دایرکت، گذاشتن کامنت، لایک پست ها و … را انجام دهید که در بسیاری از مواقع این کارها به طور غیر طبیعی صورت می گیرد.

به خاطر اینکه اینستاگرام حساسیت بالایی در این موارد دارد و همچنین به لاگین های مختلفی که از طریق یک اکانت در دستگاه ها و آی پی های مختلف انجام می گیرد بسیار حساس است استفاده از این برنامه ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

3.به فکر تبدیل فالوورها به علاقه مندان خود باشید
همانطور که عرض کردم بسیاری از دوستان فقط به فکر افزایش فالوور اینستاگرام خود هستند و اصلا به فکر اینکه آیا این افراد به درد کسب و کارشان می خورند یا نه نیستند! مهم نیست چقدر فالوور داشته باشید، بلکه مهم این است که فالوورهای شما چقدر به شما علاقه دارند؟ چقدر به پیشنهاد های شما جواب مثبت می دهند. چقدر به حرف شما گوش می دهند و دنبال رو شما هستند.

با به کار گیری صحیح مواردی که در این مقاله اشاره کردم به راحتی می توانید اعتماد فالوورهای خود را جلب کنید و آن ها را به علاقه مندان به کسب و کار خود تبدیل کنید.

 

4.به فکر راه اندازی یک وب سایت باشید
بسیاری از افرادی که فقط از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند اشتباه بزرگی می کنند. دوستان ما در ایران زندگی می کنیم و هیچ چیزی در آینده قابل پیش بینی نیست! معلوم نیست مدتی بعد چه شبکه اجتماعی روی بورس باشد. آیا اینستاگرام پا بر جا می ماند یا خیر؟ هیچ چیزی مشخص نیست!

از این رو بهتر است وابسته به شبکه های اجتماعی که در حال حاضر در کشور ما محبوب هستند نباشید. اکثر برند هایی که در اینستاگرام برند سازی و فعالیت می کنند در نهایت مخاطبان خود را به وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود انتقال می دهند.

پس بهتر است شما هم بستر دیگری را برای کسب درآمدتان فراهم کنید تا در هر شرایطی کاربران و مشتریان کسب و کار خود را داشته باشید و به هیچ وجه آن ها را از دست ندهید. ممکن است اینستاگرام فردا نباشد! ولی سایت شما همیشه پا بر جا است.

 

 

  • احسان باباحسین پور